Reklama na útulkyaneb je libo štěně?

Reklama má za cíl jediné — zvýšit prodej produktu či služby. Psí reklamy nejsou výjimkou a některé propagují i tzv. "dobré věci". Mezi ně patří například reklamy na psí útulky.

Dnes jsou stále častější reklamy neziskových organizací, které nevypadají ani jako reklama, protože se halí do hávu dokumentu, Pravdy a Pomoci Druhým (nemocným, týraným, trpícím, apod.). Jejich nespornou výhodou je, že shání peníze ne pro sebe, ale pro ony druhé. Reklama na psí útulky slouží spíše k zvýšení sledovanosti psů v útulku, probuzení zájmu o psy bez majitelů.

Je jasné, že co je na internetu, nejlépe na youtube, přetékající sentimentem, má mnohem větší šanci na úspěch. Tedy nalezení domovů pro opuštěné pejsky. Moderní doba si žádá moderní řešení problémů. A jak na sebe útulky upozornily? Podívejte se sami.

Reklamy na útulky kombinují vtip a sentiment. Videa se na youtube šíří, a tak zvyšují povědomí o útulcích a zverimexech.

Potencionální dárci peněz či zájemci o ony roztomilé chlupáče alias internetové hvězdy se tak náhle jen hrnou.

Nejen britský útulek využil služeb reklamy, i mexický zverimex na sebe upoutal pozornost. Avšak je prodej psů ve zverimexech něco, co by mělo být podporované?

Obě reklamy také nepřímo upozorňují na moderní život psů a lidí. Lidé jsou v první reklamě nešťastní v práci, ubíjení, nenávidění. Jsme osamocení a jediný, kdo nám ještě umí rozehřát úsměv na tváři, jsou psi. Druhé video +Kota upozorňuje - aniž by to mělo prvoplánově v úmyslu - na moderní dobu, kdy psi musí být na vodítku, kamkoli se hnou.

The Mayhew Animal Home: Unloved

Nabízí se otázka, jestli náš jediný únik z veřejné samoty jsou psi, kam směřujeme?

Unloved, tj. "Nemilovaní", oproti +Kota nevyzdvihuje svoje kvality ani záchranné programy, ale psi obecně. Fotbalový rozhodčí, na něhož hráči křičí, mladá žena s dotazníky, snažící se marně někoho oslovit, a vyhazovač v nočním podniku. Osamocené duše, nemilovaní společností. Jediní, kdo je milují, jsou jejich čtyřnozí chlupáči. Proč zrovna psi? Protože jejich láska si neklade žádné podmínky. Jednoduché, s krásným klavírem v pozadí, jen zatlačit slzu a pádit do Británie.

+Kota

+Kota je největší zverimex v Mexiku - má 2OO obchodů. Tím je jasné, jak si mohli dovolit zaplatit reklamu.

+Kota upozorňuje v reklamě (jak jinak než v angličtině), že je největší zverimex v Mexiku, tj. má 2OO obchodů. Tím je jasné, jak si mohli dovolit zaplatit reklamu.

Poté se pochlubí, že mají program, pomáhající najít domov s co nejjednodušším způsobem adopce. Následně vysvětlí, proč reklama vznikla - s co nejnižším rozpočtem vymyslet chytlavý, jednoduchý nápad. Následně ukážou manuální práci a výsledek - psy, co sami jdou s vodítkem.

Psi bez pána tak cestou nabírají majitele. Jací takoví majitelé ale budou? Navíc borderka bez pána? Krásný, jistě papírový pes bez majitele? Na druhou stranu, neviditelný majitel je jistě přitažlivý nápad, jakási chvilková dojná kráva. "Každý pes chce mít pána", ale ne každý majitel si půjde do +Kota koupit "klecové" štěně. Na druhou stranu, mají přeci i program na hledání domova opuštěným psům.

Píší, že nalezli 221 psům nový domov. Účel světí prostředky, ne?

Kontakty

verca.loudova@seznam.cz

facebook.com/CestujiciPes

Site © Veronika Loudová

Design © Juraj Simlovic

Made with TED Notepad.